Neverwinter Nights !

Neverwinter Nights tu zawsze znajdziesz pomoc !

Ogłoszenie

JEŻELI CHCESZ KORZYSTAĆ Z FORUM , NAJPIERW ZAREJESTRUJ SIĘ !

#1 2009-02-14 22:16:43

lazzard

Wielki Cesarz Narodu Neverwinter

Skąd: neverwinter
Zarejestrowany: 2009-02-13
Posty: 25
Punktów :   
WWW

Recęzja

Wstęp

NeverWinter Nights, pomimo iż wiele osób narzekało na dość marną fabułę, odniósł wielki sukces. Ja również uważam, że fabuła była dość prosta, ale ciekawe rozwiązania sprawiły iż czas spędzony przy grze wspominam miło. O dodatku do NWN, noszącym tytuł Shadows of Undrentide można śmiało powiedzieć że jest na pewno nie gorszą grą niż podstawowa wersja, a nawet lepszą! Ale po kolei...(jak mawiają przeciwnicy PKP – przyp. Virgo)

O kim, o czym

Shadows of Undrentide, zaczniemy w odludnej i mroźnej wiosce zwanej Wysoczyskiem. Przyjdzie nam się wcielić w jednego z czterech uczniów krasnoludzkiego czarodzieja, Drogana. Na początku gry, będziemy świadkami jak wrogo nastawione koboldy, atakują krasnoluda. Rzecz jasna, stary krasnolud po kolei potworki zabija, jednak jeden z koboldów dźga czarodzieja jakimś specjalnym zatrutym ostrzem, i Drogan pada na ziemie pół żywy. Nagle do pokoju w którym odbywa się walka, wpada niejaka Ayla – Harfiarka, i pomaga nam się rozprawić z resztą koboldów. Po walce, od jeszcze przytomnego Drogana, dowiadujemy się że zostały mu skradzione cztery artefakty, które za wszelką cenę musimy odnaleźć... Na początku fabuła może wydawać się dość banalna, jednak zapewniam ze dość szybko się rozkręci i zacznie się niezła jatka...

Z kim, z czym

Zanim rozpoczniemy grę, musimy stworzyć sobie postać (możemy również wybrać gotowca, albo eksportować bohatera z podstawowego NWN, ale najlepiej jest zacząć od 1 poziomu). Tworzenie bohatera odbywa się tutaj tak samo jak w NWN, więc nie będę się na ten temat rozpisywał. Mogę natomiast napisać, iż autorzy dodali garść nowych portretów, umiejętności (np. upadanie, wycena, zastawianie pułapek), umiejętności specjalnych (np. nieczysta walka, specjalne odporności), oraz kilka tzw. Klas priorytetowych, do których będziemy mieli dostęp dopiero po osiągnięciu niezbędnych współczynników...

Podróżować będziemy po zupełnie nowych lokacjach. Będą to mroźne okolice Wysoczyska, pustynie bądź starożytne ruiny. Podczas naszej wędrówki, znajdziemy całkiem sporo nowego sprzętu (w zależności od tego jaką klasą gramy będzie się on nieco różnił). Między innymi dojdą nowe bronie, czy różne buteleczki z kwasem czy alchemicznym ogniem, oraz około 50 nowych zaklęć! W SoU przyjdzie nam spotkać nowe potwory, takie jak pustynne kąsacze, nowe odmiany koboldów, starożytnych Asabi itd... Nowych wrogów jest całkiem sporo, jednak teraz w stosunku do NWN nie będziemy musieli przedzierać się przez cała ich armię aby dojść do celu. Jak dla mnie duży plus!

Co do zadań pobocznych, to niestety nie będzie ich za dużo. Tylko w Wysoczysku przyjdzie nam pomóc magowi, czy przemówić do rozsądku gościowi który uważa że objawiło mu się nowe bóstwo... Niestety dużo więcej ich nie będzie – wszystkie questy sprowadzą się do głównego wątku. A szkoda. Mogę za to spokojnie powiedzieć, że główny wątek prezentuje się naprawdę nieźle. Pozornie nieciekawe zadania, okazują się mieć bardzo ciekawe rozwiązania. Po drodze przyjdzie nam też rozwikłać kilka ciekawych zagadek, czego brakowało w NWN...

Sporą nowością w stosunku do NWN, jest możliwość przeglądania ekwipunku naszemu towarzyszowi (tych niestety będzie dość mało)! Teraz sami możemy wybrać jaką broń czy zbroję dać partnerowi!

Jaki, jaka, jakie

Grafika w SoU niestety nie prezentuje się już tak dobrze jak w NWN, ze względu na to iż NWN zachwycał swoją oprawą wizualną przeszło rok temu... Oczywiście zostały wprowadzone usprawnienia, i nadal widać masę szczegółów na ekranie (odbijająca światło zbroja, czy dynamiczny cień przesuwający się względem światła w jakimś pomieszczeniu), jednak to już nie zachwyca tak jak rok temu... Muzyka natomiast, nadal prezentuje wysoki poziom, i nie można jej nic zarzucić. Nowych motywów jest dużo, słucha się ich przyjemnie, a na dodatek dodają grze pozytywnego klimatu.

Podsumowanie

Jeśli mam być szczery, w SoU gra się lepiej niż w NWN. Położono większy nacisk na fabułę i ciekawe rozwiązania, niż na walkę. Jednym słowem Shadows of Undrentide jest naprawdę ciekawym dodatkiem, i każdy kto posiada NWN powinien się w niego zaopatrzyć!


http://images40.fotosik.pl/60/b71c2f1186a77846.pnghttp://images36.fotosik.pl/60/99c546400e0c4558med.png

Offline

 
Administrator nwn.pun.pl nie ma pełnego dostępu do serwera. Za błędy na serwerze nie jesteśmy odpowiedzialni. Zgodnie z prawem Rzeczpospolitej Polski z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim oraz prawach pokrewnych forum jest własnością społeczną oraz podlega ochronie praw autorskich.Administrator oraz ModTeam nie ponosi odpowiedzialności za treści użytkowników zamieszczone publicznie. Wartości prawa autorskiego nie są poddane ochroną !

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.starwarsots.pun.pl www.pokegame.pun.pl www.zawada.pun.pl www.hojda-ots.pun.pl www.pedagogika-pop.pun.pl