Neverwinter Nights !

Neverwinter Nights tu zawsze znajdziesz pomoc !

Ogłoszenie

JEŻELI CHCESZ KORZYSTAĆ Z FORUM , NAJPIERW ZAREJESTRUJ SIĘ !

#1 2009-02-14 21:55:43

lazzard

Wielki Cesarz Narodu Neverwinter

Skąd: neverwinter
Zarejestrowany: 2009-02-13
Posty: 25
Punktów :   
WWW

Prawda o czarodzieju :)

Rasy - to już pisze w opisach niektórych ras, że najlepszą klasą jest Czarodziej. A te rasy to elf i gnom.
Broń - a na co czarodziejowi broń? On walczy zaklęciami! A jak już chcesz jakąś broń, to najlepiej kusza albo jakaś magiczna laska.
Chowańce - cóż, to zależy od gustu. Taki np. chochlik nieźle rozbraja pułapki i otwiera zamki, ale w walce pada jak mucha od muchozolu

Gnom. Ma +2 kondychy, -2 do siły, czyli ważniejsza cecha ma premię, a mniej ważna - karę.
U elfa jest -2 do kondychy, +2 do zręczności. Po co zręczność czarodziejowi? No i będzie kara do Koncentracji! Gnom-mag specjalizujący się w iluzjach jest mocny.

Spoiler:


Yo jestem tu nowy więc odrazu napisze na temat. Troche tego będzie...
Pisze na podstawie czarodzieja 29lvl/barbarian lvl 1 (do tego inny szmelc znajomość dnd, grałem w bg itd. troche się tym bawie jak mam czas)
Czarodziej to raczej postać dla doświadczonych lub chociaż zapoznanych z grą albo dla tych co grali w inną grę opartą na dnd. Powód jest prosty do 10 poziomu gra się dość trudno co dla nowych graczy raczej nie jest miłosierdziem. Kolejny gra czarodziejem wymaga znania czarów choć na podstawowym poziomie, przydaje się znajomość zasad i dobra taktyka choć głównie dotyczy to cięższych walk. Są miejsca ,w których czarodziej wypada blado bez powyższej wiedzy. W każdym razie na wyższym poziomie czarodziej ownuje dość ostro. Oczywiscie kto nie zagra czarodziejem nie pozna czarów więc ten argument był trochę jałowy ale mimo wszystko zastosowanie co działa i nie działa i na co to trzeba poznać a niestety są tacy ,których myślenie boli więc uczulam (bez obrazy oczywiście).
MAGIA - dużo nie trzeba pisać czarodziej ma dostęp do najpotężniejszych zaklęć w grze i może ich używać wykorzystując ich maksymalny potencjał (czysty czarodziej + wysoki poziom). Jakby tego było mało czarodziej dysponuje potężnymi zaklęciami ochronnymi Opończe czarów, kammienne skóry, przeczucie itp. i obronno bojowymi - kwasowa opoka mestila (zabójstwo dla atakujących wręcz na wysokich poziomach każde uderzenie atakującego oznacza dla niego 80+ obrażen od kwasu). Wysokie czrowznawstwo daje większą szansę na zmniejszenie (jeżeli to możliwe) efektów zaklęć.Możliwośc przyzywania stworków np 9 poziom żwyiołak daje rade. Zatrzymanie czasu czyli czar bajka raz ,że pobudza wyobraźnie dwa ,że swietnie wygląda no i ostatnie i najważniejsze jest to najlepszy taktyczny czar w grze. Jego zastosowań jest wiele od obrony do przygotowania potężnego ataku zaskoczenia przeciwnika (jak np grasz kampanie drugi raz to pewnie masz pamięc na tyle dobrą by patrzeć w przyszłość i wiedzieć ,że zaraz czeka Cie bitwa. Zatrzymujesz czas i atakujesz pierwszy taki legalny czit. Kolejny potężny czar Plugawy uwiąd Abi-Dhalzima (kolosalne obrażenia nie rani sojuszników ale nie działa na konstrukty i nie umarłych niestety). Ognista strzała (nie podoba mi się animacja tego czaru, taka wolna bez siły) ale co 4 poziomy czarodzieja siła tego zaklęcia rośnie o kolejną strzałe a to skutkuje ,że na wysokim poziomie czarodzieja możesz tym ubić wszystko co nie odporne na ogień. Jest masa innych czarów i można sobie taki arsenał zbudować ,że gra na 20-25+ lvl czarodziejem to już tylko dopakowywanie potęgi bo de facto na 20 lvl jak wiesz co cie czeka i co ci potrzeba można robić sieke.
MOŻLIWOŚĆ posiadania Golema (sotU dodatek - rozdział 2, wyspa twórcy).
Golem daje rade ale jak padnie tracimy go. Golema można używać mając chowańca i towarzysza + przyzwany potwór (prawie drużyna).Ale na wysokich poziomach 25+ można solować kampanię jakoś mniejszy chaos na ekranie wtedy jest pozatym to sprawa osobista lubie gdy główną siłą jest główna postać.
CHOWANIEC - Na niskich poziomach bardzo się przydaje najlepiej pantera na wyższych poziomach np. w ostatniej kampanii underdark pada jak mucha już lepsze są mefity albo imp trzymają sie zdala mefity zadają niezłe obrażenia od pocisków ale mogą używać ich tylko 5 razy potem są bezużyteczne do walki. Chowańce mają też dobre umiejętności najczęście spostrzegawczości oraz nasłuchiwania dlatego nie warto w nie pakować punktów w swojej postaci.
WADY
Właściwie tylko hp ale można je podnieść buty obieżyświata (czar wytrzymałość)
Odporność na zaklęcia i czary obronne wirtualnie znacznie podnoszą ilość hp (jeżeli założymy ,że rzeczywiście hit points to hit points czyli nie liczymy zmniejszeń obrażen a całe obrażenia jakie pochłaniamy zamiast padniemy... Ale to już głębsza filozofia bez praktycznego zastosowania. Sprawa jest prosta masz czary ochronne po to ,żeby zawsze ich używać najlepiej te co długo trwają (kamienna skóra, przeczucie). Mniej zabawy oczywiście jak się ktoś uprzez może używać wszystkiego i zawsze i co chwile tylko po to by dostać +1 do KP i rzutów obronnych ale to marnotrawstwo czasu. Wszystkiego się używa tylko gdy wiesz ,że będzie ciężko albo było klik load game zaraz po infomracji ,że padłeś.
Meritum de Arsenale (sam to wymyśliłem teraz głupie co?)
Czyli zaklęcia jakie trza mieć.
poziom czaru (niech to będzie PC)
PC1 magiczny pocisk maks wszystkie sloty ( na początku gry najlepszy czar do pewnego momentu oczywiście ) Potem mi służył jako w miarę szybki niszczyciel skrzynek i drzwi. Można też wpakować tarcze albo zbroję (czary) jak ktoś potrzebuje KP ale na wysokich poziomach należy zapomnieć o tym zdaniu.
PC2 Kwasowa strzała melfa/wytrzymałość/wykrycie niewidzialnych - najlepsze na tym poziomie szczególnie wytrzymałość zwiększa kondycje więc i hp oraz rzuty na wytrzymałość. Strzała melfa zadaje małe obrażenia dosyć ale na początku się przydaje i co paradoksalnie śmieszne tym bardzo słabym czarem zadasz więcej obrażen ostatniemu bossowi SOTU MEFISTO. niż najpotężniejszymi zaklęciami powód jest prosty kwas to jedna z niewielu dostępnych oręży do jego ubicia. Wykrycie niewidzialnych (nie fajnie jak łotrzyk pakuje w ciebie z zaskoczenia albo musisz czekać jak przeciwnik sie pojawi ten czar skraca czas twojej męki oczekiwania)
PC3 Ognista kula, błyskotliwa kula, Ognista strzałą (poziom 24+ najlepiej) (założenie jest takie ,że dobrze mieć wachlarz zaklęć różnych energii więc wybór należy do Ciebie). dwa pierwsze czary przydają się do szybkiego rozwalania potworów lub zbiorczych skrzynek.
PC4 Kamienna skóra, lodowa nawałnica (czar lodowy daje rade nic lepszego nie ma na tym poziomie) kamienna tylko do momentu uzyskania lepszego czaru obronnego(patrz poniżej)
PC5 najlepiej ulepszona ognista kula albo błyskotliwa *wzmocnienie zaklęcia* ewentualnie stożek zimna.
PC6 Większa burza pocisków izaaka - zabójstwo dla pojedynczych celów. Jeden z najlepszych czarów w grze szczególnie gdy jest wzmocniony pc8.
PC7 Opóźniona ognista kula - dwie wady tego zaklęcia - dużo potworów jest odpornych na ogień i druga jak nie wcelujesz to nie wybuchnie (działa jak pułapka) obrażenia dobre, używaj na lodowe potworki np lodowy olbrzym (oni chyba tego nie lubią).
PC8 Pzeczucie (najlepszy czar zmniejszający obrażenia nie licząć epickich) Plugawy uwiąd (pisałem powyżej na temat tego zaklęcia) jak coś jest ciepłokrwiste to najpewniej padnie od jednego lub dwóch uwiądów.
PC9 Zatrzymanie czasu (pisałem powyżej) *opcja* jak masz wyższy lvl / więcej kasy powtarzasz rozdziały farmiąc dla złota i masz kase używaj tego zaklęcia ze scrolli kup 20-100 i będzie dobrze zapas na dwie kampanie. Przywołąnie potwora IX to samo ze scrolla albo dla biednych i słabych dobra opcja zmarnowanie slota ale może się przydać. miażdząca ręka b-b (czy jakoś tak) jak masz więcej slotów przydaje się (dobre na mefa). Zawodzenie banshee niby jest rzut obronny na ten czar ale praktycznie tylo bardziej kozackie potwory je wytrzymują, zawsze to rzucaj jak jest duży ruch na ekranie, oczywiście nie działa na nieumarłych + wada długi czas animacji. Większa Opończa (jak masz jakieś problemy z magami to zmarnuj ten slot na opończe.

Informacje na temat czarów mają charakter informacyjny inne zabawki także mogą się przydać ale nie mam czasu wszystkiego opisywać.

EKWIPUNEK
Na to staraj się kierować co tu napisze:
buty obieżyświata lub przyspieszenia (najlepiej mieć broń dającą przyspieszenie) ewenutualnie smocze pantofle nazwa sugeruję kiedy się przydają (jak nie chcesz ich używać koniecznie pakuj w dyscyplinę). Najlepsze buty to obieżyświata ale tylko przy założeniu ,ze gdzies indziej masz przyspieszenie albo używasz go z czarów (strata czasu i slotów).
dwa pierścienie do int albo jak masz diadem (hełm +6 int) to jeden + pierścień mocy
Łachmany dowolne dobre najlepiej z dobrymi statami.
Płaszcz fortyfikacji lub odporności na czary zależnie od powyższych wariantów.
Bransoletki zbroji albo zwinności.
Pas siły albo zwiności (możesz używac mase magicznych toreb i używać magicznych toreb)

Mag specialista (ja mam czyściaka) ale z tego jakich czarów używam jasno wynika ,że to błąd bo specialista ma +1 czar na poziom w zamian za zablokowanie opozycyjnej szkoły magii. Ale są szkoły bez ,któych można się obejść więc sprawdź jaki specialista ci pasuje.

STATYSTYKI
MÓJ start 12 str , 10 dex , 16 int, 14 con, 8 wis, 8 cha. dobre więcej int nie ma sensu bo za drogie na starcie, ale co 4 poziomy każdy punkt pakuj do INT. Pamiętaj ,że maksymalna premia do danej statystyki możliwej do otrzymania z noszonych przedmiotów to 12!!! Nawet jak masz bonus z przedmiotów 18 do stat to dodane będzie tylko 12! Dlatego jak najwyższe bazowe INT jest najważniejsze. INT poza tym ,że zwiększa ilośc czarów możliwych do zapamiętania zwiększa także ilość umiejętności przyznawanych na poziom.

Umiejętności
Najważniejsze zawsze maks. Czaroznawstwo (wymagane do najlepszych atutów), Koncentracja
Mniejszej wagi ale przydatne hierarchia według kolejności Upadanie, Dyscyplina, Wiedza, Wycena , wykrywanie pułapek (reszta jest zbędna chyba ,że o czymś zapomniałem)

Atuty może później dopisze najważniejsze wszystko związane z magią i mocna budowa (hp).

to od osoby która pozwoliła mi na skopiowanie swojej wypowiedzi

Spoiler:

Minus czarodzieja to ostatnia kampania i ostatni rozdział gdzie ciągle trzeba zakładać pierścień i amulet co odbija się na statystykach i trzeba ciągle zapamiętywać zaklecia po każdej transformacji.


http://images40.fotosik.pl/60/b71c2f1186a77846.pnghttp://images36.fotosik.pl/60/99c546400e0c4558med.png

Offline

 
Administrator nwn.pun.pl nie ma pełnego dostępu do serwera. Za błędy na serwerze nie jesteśmy odpowiedzialni. Zgodnie z prawem Rzeczpospolitej Polski z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim oraz prawach pokrewnych forum jest własnością społeczną oraz podlega ochronie praw autorskich.Administrator oraz ModTeam nie ponosi odpowiedzialności za treści użytkowników zamieszczone publicznie. Wartości prawa autorskiego nie są poddane ochroną !

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pes-scena.pun.pl www.geografia.pun.pl www.losangeleslife.pun.pl www.kopytko.pun.pl www.nivejki.pun.pl